Præhospital konsulent til fastansættelse på AMK vagtcentralen i Næstved

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en Præhospital konsulent, som vil være en del af vores dygtige team der løser en helt central og samfundsvigtig opgave, hvor du får ansvaret for vores supplerende enheder i akutberedskabet, og medvirker til at de altid er klar, når borgerne i Region Sjælland har behov for hjælp.

Dine opgaver som Præhospital konsulent
Du bliver ansat på AMK vagtcentralen, hvor din primære opgave vil være at servicere, kommunikere, vedligeholde og uddanne vores ildsjæle i 1-1-2 Akuthjælper- og Nødbehandlerordningerne.

Hvis en af vores 21 Akuthjælperordninger eller 9 Nødbehandlerenheder, på en akut opgave kan være fremme før ambulancen, så kalder AMK vagtcentralen dem ud. Det skete 3.320 gange for Nødbehandlerne og 651 gange for 1-1-2 Akuthjælperne i 2022.

Din helt centrale opgave bliver at sikre, at ordningerne fungerer optimalt 24/7/365, og altid er klar til at yde deres bedste. Yderligere bliver du ansvarlig for samarbejdet med FirstAED, vores ca. 17.000 Hjerteløbere via Trygfonden, og ca. 350 Hjerteassistenter via Hjerteassistance.
Vi arbejder målrettet med at udvikle og styrke vores disponeringspraksis fagligt og digitalt, og i hver ordning er der en kontaktperson, som du har løbende dialog med. Det kan handle om planlægning af uddannelsesdage, temaer, spørgsmål, nyhedsbreve, faglig viden, E-learning, bestilling af uniform o.l.

Du skal trives med et varierende tempo og trives med travle perioder, når borgerne har brug for os. Omdrejningspunktet er hele tiden at servicere ordningerne ud fra en fastlagt ramme, så vi bringer hjælpen frem til rette tid og sted.

Du bliver ansat på dagvagt med flexordning, hvor du selv styrer og planlægger din tid. Ordningerne består primært af frivillige og deltidsansatte, hvorfor de fleste ikke er tilgængelige i dagtimerne på hverdage, hvorfor du i forbindelse med uddannelse må påregne aften og weekendarbejde, samt en del rejseaktivitet, da de fleste af 1-1-2 Akuthjælperordningerne er forankret på vores øer.

Oplæring og introduktion i funktionen foregår efter et fastlagt program. Tæt supervision og kollegastøtte er en selvfølge, ligesom du kan forvente en nærværende ledelse med flad struktur.

En profil der sætter vores supplerende ordninger i centrum – er det dig?

  • Vi søger dig, der har en uddannelse med erfaring indenfor akutberedskabet, politiet, beredskabsstyrelsen eller brandvæsnet. Du har solid erfaring med formidling og facilitering, og er uddannet brand- eller førstehjælpsinstruktør.
  • Du mestrer at begejstre, motivere og skabe den gode stemning, og du trives med at undervise og uddanne andre i at kunne træde til når borgerne har brug for os.
  • Du er mentalt robust og kan håndtere at være på en arbejdsplads, hvor vi hjælper borgere i nød og hvor tragiske hændelser også er en del af hverdagen.
  • Som person er du særligt dygtig til at holde styr på mange informationer og har et godt overblik. Et overblik, som du anvender til både at følge retningslinjer, men som også bidrager til du kan søge rette løsning i fællesskab med dine kolleger.
  • Du tænker logisk, og trives med, at dit arbejde er rammesat af en række retningslinjer, vilkår og almindelig sund fornuft, men aldrig monotont.
  • Du er udpræget teamplayer der hjælper til når der er behov for det, og du bidrager til fælles samlede overblik, samt det gode og bæredygtige arbejdsmiljø.
  • Du er klar og tydelig i din kommunikation, men er også imødekommende, samt har masser af humor og professionalisme.
  • Du interesserer dig oprigtigt for beredskabet, og for at udvikle og fastholde vores ildsjæle, som gør en fantastisk indsats hver eneste dag.

Vi investerer i dig
Som en del af jobbet vil du blive introduceret til dine kollegers arbejdsopgaver. Vi har en arbejdsplads med rummelighed og hvor vi vægter det gode arbejdsmiljø højt, med fokus på den sociale kapital, samt det psykiske og fysiske arbejdsmiljø.
Vi investerer også i din videre udvikling og fremtid med kurser, temadage og relevant uddannelse, så du hele tiden er opdateret og i bevægelse.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle, der kan se sig i stillingen til at søge.

Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere info
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Vagtcentralchef Brian Lindekilde på tlf. 40 22 27 77.

Ansøgningsfrist
Upload din motiverede ansøgning, CV, samt relevante bilag. Ansøgningsfrist er den 21. juli 2023, og der afholdes samtaler i uge 30.

Tiltrædelse
Den 01. september 2023 eller efter aftale.

Præhospitalt Center

Hvis du kan sætte flueben ud fra størstedelen af dette stillingsopslag, så er vi ikke i tvivl om, at vi kan få stor glæde af dig. Men du skal selvfølgelig også vide, hvad du får, hvis du vælger os:

Præhospitalt Center har omkring 130 medarbejdere, og er et virksomhedsområde på linjen med sygehusene og Psykiatrien i Region Sjælland. Vores vigtigste opgave er at sikre Region Sjælland professionel præhospital kvalitet indenfor akutberedskabet, befordring og uddannelse – i et innovativt og anerkendende perspektiv med borgeren i centrum. Mød centerets ledelse her.

I august 2022 modtog Præhospitalt Center en grøn smiley fra Arbejdstilsynet samt rosende ord for det store arbejde, der bliver lagt for dagen med at sikre og dyrke et godt arbejdsmiljø.

Præhospitalt Center er i rivende udvikling, da vi til februar 2024 hjemtager en del af den ambulancedrift, som Falck på nuværende tidspunkt driver i Region Sjælland.

Tag gerne et kig på vores Facebook- og LinkedIn-profil, hvor du kan følge med i hverdagen i Præhospitalt Center.


Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 19.000 medarbejdere og et budget på 19 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen 15, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.regionsjaelland.dk/job-og-uddannelse/jobside?hr=show-job/35900&linkref=18730&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5856894

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet